Cara Merawat Penyakit Kuning Bayi

Add caption
Disini saya akan berkongsi beberapa kaedah yang telah saya cuba keatas baby saya yang baru lahir. Seperti sedia maklum, sekarang ini agak sukar untuk mengelakkan bayi dari terkena kuning. Lalu beberapa petua yang telah saya cuba,. Dan yang berkesan sahaja yang akan saya kongsikan.

Mandi Air Kucai.

Anda boleh beli daun kucai yang terdapat dikedai basah dan mandikan anak anda dengan daun ini. Setakat yang telah dicuba telah menurunkan sebanyak 15 nilai kuning.


Namun disebabkan saya ini inginkan sesuatu yang lebih cepat turun. Saya menggabungkan petua berikut.

1. Air Susu Kambing Segar dari ladang
2. Anggur Hitam
3. Homoepathy

Saya membeli air susu kambing segar di Ladang Ternakan Ulu Yam  http://ladanguluyam.blogspot.com/  yang biasanya akan menjual susu segar kambing pada waktu petang di tepi jalan sahaja.

Cara mudah sahaja, beri sedikit sahaja susu kambing lebih kurang 1/3 dari sudu kecil  kepada anak anda. Kesan dari susu kambing ini biasanya akan membuatkan anak anda terlebih aktif. Ingat jangan beri banyak pula. Takut kepanasan pulak nanti.

Anggur hitam perlu diperah kedalam cawan, dan air diberikan kepada anak anda. Biasanya saya akan perah sebanyak 3-4 biji. 

Jika di hospital tiada ubat kuning. Namun berlainan kaedah rawatan secara homoepathy. Anda boleh pergi ke mana-mana homoepathy yang berdekatan rumah anda. Tetapi saya sarankan adalah HOMOEPATHY SELAYANG yang terletak dibelakang Warta Baru yang dah tutup. Sebab apa, kemahiran setiap homoepathy agak berbeza.

Saya gabungkan ketiga-tiga kaedah ini dan hasilnya penurunan sebanyak 50 mata kuning. Dari 200 ke 150 dan seterunsya doktor tidak lagi meminta kami perlu datang lagi untuk check darah kuning. 

Moga bermanfaat.

0 comments:

Post a Comment