Kursus Perubatan Islam Ustaz Sharhan (Zamdurani) 2015

Bagi sesiapa yang berminat ingin mengikuti bengkel rawatan islam yang dikelolakan oleh Sinar Zamdurani Ustaz Sharhan, maklumat adalah seperti berikut:- 

KUALA LUMPUR/SELANGOR 

AHAD 22 MARCH 2015 (SIRI 1) 

DEWAN PENGAJIAN:

 DEWAN KULIAH ARAS 1 MASJID AL-HUSNA  JALAN PJS 10/22, BANDAR SUNWAY


(BERHADAPAN SUNWAY PIRAMID SHOPPING MALL)

YURAN :

RM180 Seorang (MakanMinum Disediakan)

UNTUK MENYERTAI SILA SMS

NAMA JARAK NO I.C JARAK BENGKEL BERSIRI KL 

 017-290 7595 

....................................................................................................................................

SABAH/SARAWAK 

AHAD 29 MARCH 2015 (SIRI 1) 

DEWAN PENGAJIAN:

 DEWAN AUDITORIUM PASCA UMS KOTA KINABALU SABAH

(LOKASI DIDALAM UNIVERSITI MALAYSIA SABAH)

YURAN :

RM180 Seorang (MakanMinum Disediakan)

UNTUK MENYERTAI SILA SMS

NAMA JARAK NO I.C JARAK BENGKEL BERSIRI UMS SABAH 

 017-290 7595 

....................................................................................................................................

KELAYAKAN PESERTA

BERAGAMA ISLAM / KAKITANGAN KERAJAAN & SWASTA / PELAJAR IPTA & IPTS /HAD UMUR 18-70 TAHUN / TAHU ASAS MEMBACA AL-QURAN /SUAMI ISTERI / BUJANG

  Semua peserta layak mendapat SIJIL PENYERTAAN

Deposit RM50 Sblm 28 FEB 2015

KE ACC MAYBANK SINAR ZAMDURRANI

5648 4710 6277 

simpan slip & mms ke 017-290 7595 /email ke sam.sinarzamdurrani@gmail.com

SIJIL PENYERTAAN akan dikeluarkan kepada peserta yang sudah mengikuti Siri 1 - 6. Harap Maklum

TENTATIF PROGRAM

8.00 am : Pendaftaran Peserta

  8.30 am :  Jamuan Ringan

 9.30 am :  'Pengenalan'

11:00 am : Apa itu SIHIR / SAKA / SANTAU

1:00 pm : Makan Tengahari / Solat Zuhor

2:30 pm :  Pengajian bersama Ustaz Sharhan Safie

4.30 pm : Ujian

5.30 pm : Minum Petang & Bersurai 

*Tertakluk kepada perubahan dari Pihak Pengurusan*

VISI PENGAJIAN :

Melahirkan Tenaga Perawat Islam dari kalangan pesakit dan bukan pesakit bagi mengetahui secara mendalam bagaimana kaedah rawatan Islam yang betul mengikut Al-Quran & Sunnah untuk diri sendiri, keluarga dan saudara-mara terdekat

Bengkel Rawatan Islam Bersiri -5 Siri-(Sesi group Pertama dikota kinabalu) akan bermula pd penghujung bln Januari 2015 yang akan di Terajui oleh Al-Fadhil Ustaz Sharhan Safie, bengkel ini bertujuan untuk mengasah serta mendalami Ilmu Rawatan Islam yang berpandukan Ajaran Al-Quran dan As-Sunnah juga pengalaman petua serta ilmu Rawatan yang akan dikongsikan bersama oleh Us. Sharhan, disamping bagi tujuan diri dan keluarga, terbuka kepada semua golongan yang betul-betul berminat dalam Ilmu Perubatan Islam dalam memahami kaedah rawatan, cara, adab,amalan harian dan juga penggunaan Ayat-Ayat Syifa dalam Rawatan. Bengkel akan diadakan setiap Bulan bermula pada bulan januari (tarikh akan diberitahu) sebelum kelas khusus (Tafaquh Ilaj>Perbincangan secara berkumpulan, ujian bertulis praktikal dan Pengijazahan) setiap 5 siri yang akan dibentangkan mengikut tajuk dan kertas kerja tambahan (Serta Buku Perubatan Islam Menangkis Kejahatan Makhluk Halus, Karangan Us. Sharhan) berikut adalah tajuk pengajian yang telah ditetapkan oleh pengurusan Sinar Zamdurrani :-

  1. Pengenalan (Mengenali alam jin (Makhluk halus) dan alam persekitaran & Ayat-Ayat amalan
  2. Jin dan ilmu Sihir jenis sihir/Ilmu hitam dalam pemujaan serta ilmu perbomohan & Ayat-Ayat amalan 
  3. Menyingkap rahsia saka dan keturunan/membincangkan tentang amalan masyarakat dalam ilmu perubatan yang diturunkan dari nenek moyang khususnya dalam masyarakat melayu & Ayat-Ayat amalan 
  4. Santau, jenis santau dan rawatan & Ayat-Ayat amalan
  5. Pukau dan Benteng/pagar serta amalan dalam menjaga diri,keluarga dan tempat kediaman dari gangguan makhluk jahat, serta Ayat2 amalan 
  6. Petua serta rawatan dalam mencegah penyakit Fizikal (Penyakit darah-Darah tinggi, kencing manis, barah Lumpuh) dan petua segala petua didalam rawatan.


Ciri-ciri seorang perawat Islam juga persediaan juga cabaran Mualij dalam perubatan dan amalan-amalan dalam penggunaan Ayat-Ayat Syifa (Mukjizat Al-Quran Sebagai Panduan dan Penyembuh) dan Ayat2 amalan 5
   
Sijil khusus Thobibi (diakhir siri) akan diberikan kelas akan bermula pd pkl 9.00 pagi dan berakhir pd pkl 5.30ptg (Minum pagi dan makan tghari disediakan)

1 comment:

  1. Hello Saya Edwards Simone dengan nama, saya memberi kesaksian mengenai Dr Ben Herbalist besar, dia mempunyai penawar untuk segala macam penyakit, dia sembuh penyakit HIV saya, walaupun saya telah melalui laman web yang berbeza yang saya lihat testimoni yang berbeza tentang herba yang berbeza, saya seperti: "Ramai orang mempunyai penawar HIV mengapa orang masih mengalami ia" saya walaupun ia, kemudian saya hubungi Dr. Ben melalui e-mel, saya tidak percaya kepadanya yang banyak, saya hanya mahu memberinya mencuba, beliau menjawab mel saya dan Diperlukan beberapa Maklumat mengenai saya, maka saya mengirimkan semuanya kepada Yehu, beliau bersedia CURE dan dihantar kepada saya melalui perkhidmatan kurier UPS, mereka memberitahu saya bahawa ia akan mengambil masa 3-4 hari sebelum saya akan mendapat petak itu, 3 hari kemudian saya menerima pakej dan saya mula mengambil ubat yang ditetapkan oleh beliau, selepas 7 hari mengambil ubat yang saya pergi untuk pemeriksaan, saya telah diuji HIV NEGATIF ​​... saya akan Bantu sesiapa yang menghubunginya untuk HELP, JIKA ANDA sERIUS ANDA AKAN sembuh !!! hubungi beliau melalui: drbenharbalhome@gmail.com atau whatsapp 2348144631509. Anda juga boleh menghubungi saya di email: edwardssimone1995@gmail.com

    ReplyDelete